Δημιουργείστε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Περίληψη

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπάρχει όταν η επιχείρησή σας προσφέρει κάτι καλύτερο από τον ανταγωνισμό. Η σωστή προβολή του ανταγωνιστικού σας πλεονεκτήματος στους πιθανούς πελάτες βελτιώνει τις πιθανότητες επιτυχίας σας.

 

Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος

Η επιχείρηση σας πρέπει  να είναι καλύτερη από τους ανταγωνιστές σας. Για αυτό  ακριβώς είναι απαραίτητο να έχετε κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο να προσθέτει μεγαλύτερη αξία στους πελάτες.

 

Υπάρχουν δύο κατηγορίες ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων:

Το Πλεονέκτημα της διαφορετικότητας – Αυτό το πλεονέκτημα δημιουργείται όταν τα προϊόντα ή οι  υπηρεσίες σας είναι τόσο διαφορετικές από εκείνες του ανταγωνισμού ώστε οι πελάτες να θεωρούν  ότι τους προσφέρετε  την καλύτερη επιλογή.

Το Συγκριτικό Πλεονέκτημα – λέγεται και πλεονέκτημα κόστους . Αυτό το πλεονέκτημα δημιουργείται όταν η επιχείρησή σας έχει την ικανότητα να πωλεί ένα προϊόν ή υπηρεσία σε χαμηλότερη τιμή από εκείνη του ανταγωνισμού.

 

Η θέση της επιχείρησής σας στην αγορά και η τιμολογιακή σας στρατηγική συνδέονται άμεσα με το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Αν για παράδειγμα, πωλείτε τα πιο πολυτελή προϊόντα  στην αγορά, θα πρέπει να τιμολογήσετε πιο ψηλά από τον ανταγωνισμό, για να μεταδώσετε το μήνυμα της άριστης ποιότητας και για να προσελκύσετε  εύπορους πελάτες που επιζητούν ποιότητα.

Η ύπαρξη ουσιαστικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος βοηθά την επιχείρηση σας να παραμείνει ανταγωνιστική  και δραστήρια στην αγορά.

 

Αναγνώριση του ανταγωνιστικού σας πλεονεκτήματος

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που  έχετε. Έτσι θα μπορέσετε να προσαρμόσετε την στρατηγική μάρκετινγκ σας για να το προβάλετε.

Επικεντρωθείτε σ ένα χαρακτηριστικό που πραγματικά αποτελεί το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. 

Μην προσπαθήσετε να ξεχωρίσετε σε πολλά χαρακτηριστικά των προϊόντων ή υπηρεσιών ή της επιχείρησής σας, γιατί θα είσαστε μέτριοι σε όλα  Είναι καλύτερα να έχετε ένα σημαντικό, γνήσιο και διαχρονικό πλεονέκτημα. 

Κάποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα σας βοηθήσουν να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό είναι και τα ακόλουθα.

  1. Διαδικασίες  - Εάν  επιχείρησή σας λειτουργεί με καλύτερες και πιο αποδοτικές διεργασίες και διαδικασίες, αυτό μπορεί να είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.  Πιο αποδοτικές και απλοποιημένες διαδικασίες, σας επιτρέπουν να τιμολογείτε πιο χαμηλά αλλά και να προσφέρετε γρήγορη και άριστη εξυπηρέτηση.
  2. Μοναδικότητα –  ‘Eχετε ένα πραγματικά ξεχωριστό, μοναδικό προϊόν ή υπηρεσία;  Αν ναι, οι πελάτες σας δεν θα σας συγκρίνουν με βάση τη τιμή ή το προϊόν, αφού  προσφέρετε  κάτι εντελώς διαφορετικό. Προβάλετε στο διαφημιστικό σας υλικό  την μοναδικότητα του προϊόντος σας, για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των πιθανών πελατών σας.
  3. Εξειδίκευση -  Εάν έχετε κάποια εξειδίκευση στον τομέα που δραστηριοποιείστε σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ως πλεονέκτημα την μακρόχρονη εμπειρία σας

 Στην αρχή λοιπόν επικεντρωθείτε σε ένα και μόνο πλεονέκτημα και επενδύστε χρόνο και κόπο, για να το τελειοποιήσετε. Αφού καθιερωθείτε, βάσει  αυτού του πλεονεκτήματος, σκεφτείτε μήπως μπορείτε να εντοπίσετε και κάποιο άλλο  πλεονέκτημα, για να διευρύνετε την ελκυστικότητα της επιχείρησής σας.

 

Διαφορετικά είδη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων

 Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τύποι ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων. Πριν αποφασίσετε ποιο θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα για σας , λάβετε υπόψη ποιά είναι τα σημεία στα οποία υπερτερούν οι ανταγωνιστές σας.

 

Αποκλειστικά προϊόντα και υπηρεσίες

 Αν προμηθεύετε προϊόντα ή υπηρεσίες τα οποία οι ανταγωνιστές σας δεν μπορούν να προσφέρουν , τότε έχετε το πλεονέκτημα της αποκλειστικότητας. 

 

Πνευματικά δικαιώματα

 Εάν η επιχείρησή σας έχει αναπτύξει κάποιες ευρεσιτεχνίες , θα πρέπει να  τις καταχωρήσετε, για να διασφαλίσετε τα πνευματικά σας δικαιώματα, πριν προλάβει  ο ανταγωνισμός να αξιοποιήσει τα δικά σας επιτεύγματα. Προστατέψετε λοιπόν τα πνευματικά σας δικαιώματα και ενημερώστε τους πελάτες σας για τα πλεονεκτήματα που έχετε.

 

Ανθρώπινο δυναμικό

 Εάν  η επιχείρησή σας στελεχώνεται με προσωπικό που είναι φιλικό , βοηθητικό και προνοητικό , αυτό αποτελεί ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα.  Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι το προσωπικό σας είναι καλά εκπαιδευμένο  και ενθουσιώδες .  Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους ακόλουθους τρόπους :

  • Οργανώστε  εκπαιδευτικά προγράμματα
  • Καθορίστε ξεκάθαρα πρότυπα  εργασίας
  • Σχεδιάστε σχέδια αμοιβών/κινήτρων
  • Ενθαρρύνετε το προσωπικό να διευρύνει συνεχώς τις γνώσεις του αναφορικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας

 

Γεωγραφική θέση

Η  τοποθεσία της επιχείρησής  σας, αν είστε π.χ. στο λιανικό εμπόριο, είναι  πολύ σημαντική.  Για παράδειγμα η  μεγάλη διέλευση πεζών  μπορεί να είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, αν είσαστε ιδιοκτήτης  ή  ενοικιάζετε κάποιο κτήριο σε κεντρικό δρόμο όπου στεγάζεται η επιχείρησή σας.

Εάν η τοποθεσία σας δεν είναι ιδανική, συνεχίστε να έχετε τα μάτια σας ανοικτά για εξεύρεση καλύτερης τοποθεσίας μόλις δοθεί ευκαιρία.

Όσες επιχειρήσεις δεν έχουν καλή τοποθεσία είναι σημαντικό  να εξετάσουν δημιουργικές λύσεις ,όπως η προσφορά  δωρεάν παράδοσης διαδικτυακών αγορών στο σπίτι του πελάτη  και η χρησιμοποίηση και άλλων δικτύων διανομής που να διευκολύνουν τον πελάτη.

 

Συμβόλαια - Συμφωνίες

Εάν η  εταιρεία σας  υπογράψει ένα νέο συμβόλαιο  εργασίας  αυτό μπορεί να αποτελεί ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για παράδειγμα  μια εργοληπτική εταιρεία, που μόλις έχει κερδίσει ένα συμβόλαιο για να οικοδομήσει ένα μεγάλο κτίριο, πιθανόν να έχει καλύτερη ρευστότητα κατά την περίοδο του έργου, από ότι ίσως οι ανταγωνιστές της , αν αυτοί δεν έχουν αναλάβει παρόμοια έργα.

 

Στρατηγικές συμμαχίες - Κοινοπραξίες

Η ικανότητά σας να συνάπτετε στρατηγικές συμμαχίες και κοινοπραξίες είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Αυτή ακριβώς η ικανότητά σας μπορεί να σας διαφοροποιεί από άλλες επιχειρήσεις.

 

Φιλική διαδικτυακή εξυπηρέτηση

Τα άτομα που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους επιζητούν  φιλική και εύκολη εξυπηρέτηση. Ο χρόνος είναι τεράστιας σημασίας όταν αγοράζει κάποιος από το διαδίκτυο. Αν η επιχείρησή σας προσφέρει εύκολη πλοήγηση και γρήγορη  ολοκλήρωση της συναλλαγής έχετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

 

Άλλοι τύποι ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων είναι :

  • Αφοσίωση  -  Η αφοσίωση από πλευράς πιστών πελατών σας, θα σας βοηθήσει να τους έχετε  ως πελάτες των προϊόντων σας για μεγάλο διάστημα, δημιουργώντας μια μεγάλη βάση πελατών και επομένως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
  • Ταχύτητα   στην εξυπηρέτηση και παράδοση – Εάν εξυπηρετείτε τους πελάτες σας με μεγαλύτερη ταχύτητα από τον ανταγωνισμό,  αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
  • Διαθεσιμότητα προϊόντων. – Η διαρκής διαθεσιμότητα των προϊόντων σας είναι ακόμα ένα πλεονέκτημα που προάγει την αξιοπιστία σας
  • Εικόνα της Επιχείρησης -  Η οικοδόμηση μιας εικόνας στο μυαλό των καταναλωτών που εμπνέει εμπιστοσύνη,  σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές.
  • Τεχνολογία –Η χρήση της πιο εξελιγμένης και σύγχρονης τεχνολογίας, σας βοηθά να εξυπηρετείτε τους πελάτες πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, διατηρώντας σας μπροστά από τον ανταγωνισμό.

 

Προβολή – Επικοινωνία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος

Ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπάρχει μόνο αν το αντιλαμβάνονται οι πελάτες σας.

Χρειάζεται λοιπόν  να επικοινωνήσετε ξεκάθαρα το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.  Στο πλάνο μάρκετινγκ θα πρέπει να περιλάβετε ενέργειες που ενημερώνουν τους πελάτες με ένα ξεκάθαρο τρόπο πως και γιατί η επιχείρησή σας είναι διαφορετική και μοναδική.

Να θυμάστε πως πρέπει να επανεξετάζετε τακτικά το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Η αγορά και οι πελάτες αλλάζουν. Νέες επιχειρήσεις εισέρχονται στην αγορά και άλλες την εγκαταλείπουν  και έτσι το πλεονέκτημα σας μπορεί να χαθεί με το πέρασμα του χρόνου.  Να ζητάτε τις απόψεις των τακτικών πελατών σας, για το πως σας βλέπουν – αυτοί ξέρουν αν το πλεονέκτημα που είχατε εξακολουθεί να ισχύει.

Χρήσιμες πληροφορίες
Περιορισμός ευθύνης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ 800 00 800 / (+357) 2212 8000 EMAIL