SEPA – ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΣΕ ΕΥΡΩ

Ο SEPA (SINGLE EURO PAYMENTS AREA) είναι ένας χώρος στον οποίο οι καταναλωτές, οι επιχειρήσεις και άλλοι οικονομικοί παράγοντες μπορούν να διενεργούν και να δέχονται πληρωμές σε Ευρώ, εντός ή εκτός των εθνικών συνόρων, με τους ίδιους βασικούς όρους και τα ίδια βασικά δικαιώματα και υποχρεώσεις, όπου και αν είναι εγκατεστημένοι εντός της ΕΕ.

Διατίθεται ενημερωτικό δελτίο όπως έχει ετοιμαστεί από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

 Προϊόντα SEPA

1. Μεταφορές πιστώσεων (εμβάσματα)

 2. Άμεσες Χρεώσεις

Το σύστημα Άμεσων Χρεώσεων SEPA τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου 2014.

Για τη δημιουργία Άμεσης Χρέωσης SEPA εφαρμόζονται συγκεκριμένα τεχνικά και διαδικαστικά πρότυπα τα οποία καθορίζονται από σχετικές νομοθεσίες και από συγκεκριμένους όρους και κανονισμούς οι οποίοι περιγράφονται στο SEPA Rulebook.

Για την έναρξη  ή ακύρωση μιας εντολής Άμεσης Χρέωσης SEPA, ο καταναλωτής πρέπει να απευθύνεται απ’ ευθείας στον Οργανισμό/Δικαιούχο. Η Τράπεζα δεν μπορεί να ξεκινήσει ούτε να ακυρώσει μια τέτοια εντολή.

Υποχρεώσεις/δικαιώματα καταναλωτή

  •  Ενεργεί πάντα με καλή πίστη.

  • Φροντίζει  ώστε να υπάρχει διαθέσιμο  το  αναγκαίο ποσό στο λογαριασμό του για εκτέλεση της εντολής.

  • Εξουσιοδοτεί τον Οργανισμό υπογράφοντας την σχετική εντολή εξουσιοδότησης (ανάθεση).

  • Έχει το δικαίωμα να ζητήσει επιστροφή χρημάτων (refund) για χρέωση  που έγινε στο λογαριασμό του εντός 8 εβδομάδων από την ημερομηνία χρέωσης του λογαριασμού του. Οι κύριοι λόγοι καταχώρησης αιτήματος για επιστροφή χρημάτων είναι η διαφωνία σε σχέση με το ποσό της χρέωσης ή η αμφισβήτηση της παραχώρησης εξουσιοδότησης από τον καταναλωτή προς τον Οργανισμό. Με βάση τους κανονισμούς των Άμεσων Χρεώσεων SEPA (SDD), ο καταναλωτής δεν υποχρεούται να δώσει τον λόγο του αιτήματος του για επιστροφή αν αυτό γίνει εντός 8 εβδομάδων από την ημερομηνία χρέωσης.

  • Δικαιούται να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων του εντός 13 μηνών από την ημερομηνία εκτέλεσης της πληρωμής μόνον  στην περίπτωση που αμφισβητηθεί εκ μέρους του, η υπογραφή εντολής εξουσιοδότησης προς τον Οργανισμό. Σε αυτή την περίπτωση, η Τράπεζα ξεκινά διαδικασία  διερεύνησης και ο καταναλωτής  είτε αποζημιώνεται είτε το αίτημα του απορρίπτεται, ανάλογα με το αποτέλεσμα της διερεύνησης.

  • Η Τράπεζα προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας Αρνητικού Καταλόγου Οργανισμών (Black List) και αφορά Οργανισμούς από τους οποίους ο καταναλωτής δεν επιθυμεί χρεώσεις.

  • Η Τράπεζα προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας Θετικού Καταλόγου Οργανισμών (White List) για πληρωμή οφειλών σε συγκεκριμένους Οργανισμούς.

  • Ο καταναλωτής μπορεί να αναστείλει (όχι να ακυρώσει) την ισχύ συγκεκριμένης Eντολής για συγκεκριμένη περίοδο.

     

3. Κάρτες

Δεν υπάρχει καμία διάκριση μεταξύ εθνικών και διασυνοριακών πληρωμών αφού ο κάθε κάτοχος κάρτας μπορεί να χρησιμοποιεί την κάρτα του σε οποιοδήποτε ΑΤΜ ή POS (Point of Sale) της ΕΕ, με την ίδια ευκολία και ασφάλεια όπως στη χώρα του.

4. Διαχείρηση Μετρητών

 Επιδιώκει την εναρμόνιση των βασικών διαδικασιών διαχείρισης των μετρητών στον Τραπεζικό Τομέα από τις Εθνικές Κεντρικές Τράπεζες.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ 800 00 800 / (+357) 2212 8000 EMAIL